به شکرانه شکست ابرهه زمان آمریکای جنایتکار به ایران اسلامی درصحرای طبس، آیین شکرگزاری به درگاه خداوند متعال در جوار بارگاه منور حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس برگزار شد.

طبس- حقانی- سرپرستی یزدفردا: به شکرانه شکست ابرهه زمان آمریکای جنایتکار به ایران اسلامی درصحرای طبس و گرامیداشت  پنجم اردیبهشت ماه، آیین شکرگزاری به درگاه خداوند متعال در جوار بارگاه منور حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس برگزار شد.

دراین مراسم با شکوه که در شب سالروز این واقعه تاریخی با حضور امام جمعه، فرماندار، مسئولین شهرستان، خانواده های معظم شهدا و جانبازان، اعضاء پایگاههای مقاومت بسیج شهرستان و اقشار مختلف مردم  پس از اقامه نماز مغرب و  عشاء و دو رکعت نماز شکر به امامت حجت الاسلام و المسلمین مهاجریان امام جمعه طبس آغاز شد.

"حجت الاسلام فاتحی" از فضلای حوزه علمیه اصفهان ضمن استناد به آیات قرآن کریم، مطالبی در باب اعجاز صحرای طبس و رذائل اخلاقی از جمله کینه سخن گفت و افزود: عداوت و دشمنی چیزی است که انسان آن را در دل خود نگه می دارد تا زمانی که فرصت پیدا کرده و نسبت به طرف مقابل خود استفاده کند که دشمنان جمهوری اسلامی ایران مصداق همین نوع عداوت هستند.

وی این روز تاریخی و تجدید خاطره شکست ابرهه را گرامی داشت و نسبت به شناساندن این واقعه مهم به نسل آینده تأکید کرد و به درگاه حضرت حق شکرگزاری نمود.

قرائت حدیث کساء و مرثیه سرایی توسط "محمد جواد فتحی" مداح اهل بیت و عضو مجمع الذاکرین آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) از دیگر برنامه های مراسم بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا